måndag 20 juni 2011

#7




Först utan några ändringar eller kommentarer vill jag citera Cia's mamma

         "Jag vill tro att ett stoltare liv blir dig unnt
än att stoppas i fack och sorteras i bunt
Vill ej tro dig så skör
att en slug moddelör 
modellerar dig genast till strunt."

Något jag trillade över på både Cias och Simons blogg är att dem har uttalat sig klart och tydligt om hur vidare de spelar/är spelare eller inte. De har satt ner foten i mina ögon för att kanske även kunna göra det i spelet, bestämt sig för om det är lek eller spel. Även Ellen har i sin blogg försökt definiera sig själv och sin roll i spelet, eller kanske snarare definiera sin frånvaro i spelet. Vart har jag själv landat? Ida Nielsen, är du spelare eller är detta lek? Are you in vs are you out? Men är det så svart eller vitt? Är det på grund av mina egna gråzoner i mitt agerande som jag inte själv riktigt landat i vem jag är i spelet? 


En liknande diskussion jag haft med mig själv är om jag i detta är ond eller god. Snäll eller taskig. Även där kommer jag liksom fram till att jag nog inte kommer kunna komma fram till något. Samtidigt som jag har förstört för många (Speciellt dig Simon, förlåt, men det har mest varit kortens fel) har jag också hjälpt, diskuterat och lånat ut tejp. Kanske är vi inte renodlade spelare eller lever helt efter våra egna regler heller, kanske är det så att en blandning av de båda är ett måste, i lek, i spel och i livet.


over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar