måndag 20 juni 2011

#6


Idag såg jag för andra gången filmen The Delicious. Första gången jag såg den fnittrade jag mig igenom men den här gången var det annorlunda. Jag blev arg på hans fru och arg på hans vänner. Som poliser tog de sig rättigheten att upprätthålla de sociala lagar som de inte ens varit med och grundat själv utan bara blint följer. Vad man ska ha på sig, vad man ska säga och vad man ska göra. 
Just dessa poliser i det sociala spelet är kanske inte de som skapar de skarpa och vassa regler vi följer men det är i alla fall dem som ser till att alla följer dem. I stället för batong har dem hån. I stället för fängelse har dem utanförskap. 
Kanske tar vi alla ett vikariat eller två i lagens namn när man tänker efter. Det enda vi har gemensamt egentligen är att ingen är helt och hållet oskyldig. 



Bröd



Mitt landskap är komplett - men frågan är ju om man vinner 


over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar