måndag 20 juni 2011

#5


Igår visade vi nog alla vad vi gick för. Flitens lampa lyste. Jag är färdig med mina kullar av tidningspapper och det gjorde att kortet jag fick blev extra klurigt att genomföra. Jag skulle ta det jag tyckte bäst om och ge bort det. Men mitt land är än så länge bara en enda stor del så i slutet av dagen beslutade jag mig helt enkelt för att dedicera hela mitt arbete till Henke. 


Nu när kullarna är klara går jag in i en ny fas. Vad ska jag göra med dem och hur hårt vågar jag ta i när jag böjer reglerna vi fick i spelets begynnelse? Antar att jag inte kan backa längre och vara en duktig och lydig spelare. Utan att egentligen göra ett aktivt val har jag valt en laglös väg där jag leker med reglerna tills de passar mig... Så gör jag kanske i det riktiga livet också.


Jag och Nadya diskuterar samtidigt som vi bloggar vart vår lilla värld kommer ta vägen. Hur kommer det sociala spelet te sig nu när vi alla kommit längre i våra små länder? Kommer vi att bli en enad union eller kommer det bli krig och osämja? Pakter kanske? Värt att lägga en tanke på hur jag själv skulle ställa mig till de andra om de olika situationerna uppstår i slutet av vårat spel... när vi kommer ihåg att det i vårt spel bara kan finnas en vinnare. 


over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar